logo2
logo2
არქივი
« მარტი 2021 »
ორ სა ოთ ხუ პა შა კვ
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
logo2
logo2
ანაკლიის პორტის მშენებლობა 2022 წელს დასრულდება
ანაკლიის პორტის მშენებლობა 2022 წელს დასრულდება
18:24 25.07.2019
ანაკლიის ღმაწყლოვანი ნავსადგურის მშენებლობის პროექტის მიმართ, მისი მნიშვნელობიდან გამომდინარე, მაღალი საჯარო ინტერესი არსებობს. პროექტის განსახორციელებლად საქართველოს მთავრობასა და „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმს“ შორის გაფორმებული საინვესტიციო ხელშეკრულება, რთული და მრავალეტაპიანია.

როგორ სრულდება ხელშეკრულება და რა სტატუსი აქვს დღეს პროექტს ?

2016 წლის ოქტომბერში, საქართველოს მთავრობასთან გაფორმებული საინვესტიციო ხელშეკრულების შესაბამისად, „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმმა“ აიღო ვალდებულება საკუთარი დაფინანსებით ეტაპობრივად ააშენოს და მართოს ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტი.


მთავრობის ვალდებულებაა გადასცეს ინვესტორს პორტის მშენებლობისთვის აუცილებელი მიწა, მოაწყოს საგზაო და სარკინიგზო ინფრასტრუქტურა და ინვესტორის კაპიტალის შესავსებად გამოყოს გრძელვადიანი სუბორდინირებული სესხი 100 მილიონი აშშ დოლარის ოდენობით.

პორტის პირველი ფაზის მშენებლობის დასრულება და პირველი გემის მიღება დაგეგმილი იყო 2020 წლის ბოლოსთვის.

ჯერ კიდევ 2017 წლის აგვისტოდან, ინვესტორის თხოვნით, რამდენჯერმე გადავადდა პორტის პირველი ფაზის მშენებლობისათვის საჭირო დაფინანსების მოძიების თარიღი. 2019 წლის ივნისში განხორციელებული უკანასკნელი ცვლილების შედეგად, ამ ვადამ გადაიწია 2019 წლის ბოლომდე.

2018 წლის დეკემბერიდან საქართველოს მთავრობა ჩაერთო ანაკლიის განვითარების კონსორციუმსა და საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტებს შორის მიმდინარე მოლაპარაკებებში, პორტის მშენებლობის პირველი ფაზის დაფინანსებისათვის საჭირო 400 მილიონი აშშ დოლარის სესხის გაცემის თაობაზე.

მოლაპარაკების ორი რაუნდის შედეგად, მხარეები შეთანხმდნენ ბანკების მიერ წარმოდგენილ პრაქტიკულად ყველა მოთხოვნაზე, გარდა სახელმწიფოს მხრიდან ინვესტორის კომერციული რისკების გარანტიების და 400 მილიონ დოლარიანი სესხის სრულად უზრუნველყოფისა.

კომერციული რისკების დაზღვევის მექანიზმებზე მოლაპარაკება უნდა გაიმართოს უშუალოდ ბანკებსა და ინვესტორს შორის. სესხის პირობებზე შეთანხმება უნდა დასრულდეს მიმდინარე წლის 15 ოქტომბრამდე.

დღეის მდგომარეობით, კონსორციუმის მიერ ბანკებისთვის არ არის შეთავაზებული სესხის უზრუნველყოფის და კომერციული რისკების დაზღვევის ალტერნატიული მექანიზმები.

ამავე ვადებში კონსორციუმმა უნდა დაასრულოს მოლაპარაკებები პოტენციურ ინვესტორებთან 120 მილიონი აშშ დოლარის საკუთარი კაპიტალის შევსების პირობებზე, რაზეც კონსორციუმი აწარმოებს კიდეც მოლაპარაკებებს რამდენიმე ინვესტორთან.

ივლისში კონსორციუმმა დაასრულა პორტის მშენებელი კომპანიის შერჩევა და წარადგინა შესათანხმებლად ფრანგული კომპანია Eiffage-ს, შვეიცარიულ კომპანია ABB-სა და ქართული კომპანია Caucasus Road Project-ის კონსორციუმი. 15 აგვისტოსთვის ანაკლიის განვითარების კონსორციუმმა უნდა წარმოადგინოს გასაფორმებელი სამშენებლო ხელშეკრულების პროექტი, ბანკებთან და მთავრობასთან მისი შემდგომი შეთანხმების მიზნით.

ინვესტორი გამორიცხავდა პორტის ფუნქციონირების დაწყებისთვის დადგენილი ვადის შეცვლას, თუმცა, ამ ეტაპზე კონსორციუმის მიერ მოწოდებული ინფორმაციით, პორტის მშენებლობის დასრულების ვადა 2020 წლის ნაცვლად 2022 წლის ივნისით განისაზღვრება.

რაც შეეხება სახელმწიფოს მიერ საინვეტიციო ხელშეკრულებით ნაკისრ ვალდებულებებს, აქტიურად მიმდინარეობს ანაკლიის პორტთან მისასვლელი გზისა და რკინიგზის საპროექტო სამუშაოები. პროექტის სამუშაო ვერსია დასრულებული იქნება მიმდინარე წლის ოქტომბერში. სამშენებლო სამუშაოების შესყიდვის მიზნით,
ტენდერის საშუალებით შეირჩევა კონტრაქტორი. საგზაო და სარკინიგზო ინფრასტრუქტურის მოწყობის საორიენტავიო ღირებულება 330 მილიონ ლარს შეადგენს.

ინვესტორისთვის გადაცემულია სახელმწიფო მიწების ნაკვეთები და კერძო პირებისგან გამოსყიდული მიწები, რაშიც მთავრობამ უკვე განახორციელა 58 მილიონი ლარის ინვესტიცია.

ინვესტორის საკუთარი კაპიტალის შესავსებად განსაზღვრული 100 მილიონი აშშ დოლარი გამოიყოფა ხელშეკრულების შესაბამისად, ინვესტორის მიერ პორტის პირველი ფაზის მშენებლობისათვის განსაზღვრული დაფინანსების მოზიდვის შემდეგ.

მთავრობა აგრძელებს აქტიურ მუშაობას ანაკლიის განვითარების კონსორციუმთან და საერთაშორისო საფინანსო ინსტიტუტებთან პროექტის განხორციელებისთვის საჭირო დაფინანსების მოძიების მიზნით, მათ შორის, გრძელდება მუშაობა საინვესტიციო ხელშეკრულების შესაბამის ცვლილებებზე.
FaceBook Twitter Digg MySpace Delicious Google ელფოსტაბეჭდვა

ინტერვიუ
Pleas creat article
ინტერვიუ
Pleas creat article
ინტერვიუ
საზოგადოებრივი მაუწყებლის რა ქონება გაასხვისა თამარ კინწურაშვილმა და რა ფასად - ჟურნალისტური მოკვლევა
13:52 23.10.2019
საზოგადოებრივი მაუწყებლის ყოფილი გენერალური დირექტორი, შემდგომში გიგა ბოკერიას
ინტერვიუ
ინტერვიუ სალომე ზურაბიშვილთან: დავით-გარეჯთან დაკავშირებით ზოგიერთი მხარის რეაქციები ძალიან გამიკვირდა
18:10 01.05.2019
ინტერვიუში საქართველოს პრეზიდენტი სალომე ზურაბიშვილი ქვეყნის პოლიტიკურ ცხოვრებაში საკუთარ როლზე, მეზობელ
ინტერვიუ
აშშ - ნატოს წევრი თუ ნატოს „ხაზეინი“?-ინტერვიუ თურქ გენერალთან
13:38 20.04.2019
ყველამ კარგად იცის, თუ რა წონა აქვს ამერიკის შეერთებულ შტატებს ნატოში და რა ძალას ფლობს ვაშინგტონი. ეს ყველაფერი
ინტერვიუ
ინტერვიუ ჰანს ბინენდაიკთან: ნატოში გაწევრიანება დღეს ან ხვალ არ მოხდება,თუმცა საქართველომ იმედი უნდა შეინარჩუნოს
13:25 20.04.2019
ნატომ თავისი არსებობის 70 წლის მანძილზე დროს გაუძლო და ისტორიაში ყველაზე წარმატებულ სამხედრო-პოლიტიკურ ალიანსად
ინტერვიუ
ალექსი პუშკოვი: როგორი პოლიტიკა უნდა გაატაროს მოსკოვმა პოსტსაბჭოთა სივრცეში
18:31 15.04.2019
გაზეთ „კომსომოლსკაია პრავდა“-ს კორესპონდენტი ალექსანდრე გამოვი რუსეთის ფედერაციის საბჭოს საინფორმაციო პოლიტიკის
ინტერვიუ
ინტერვიუ მიხეილ სააკაშვილთან: პირველ აპრილს უკრაინაში ჩასვლას ვგეგმავ, ბილეთიც ნაყიდი მაქვს
11:41 13.03.2019
უკრაინის ტელეკომპანია «Наш»-ის გადაცემაში «В гостьях у Дмитрия Гордона» ცნობილი უკრაინელი ჟურნალისტი
ინტერვიუ
ირანული გაზის ტრანზიტი სომხეთის გავლით: როგორი პოზიცია აქვს საქართველოს?
14:33 05.03.2019
ირანში სომხეთის პრემიერ-მინისტრის ნიკოლ ფაშინიანის ამასწინანდელი ვიზიტის დროს, პრეზიდენტ ჰასან რუჰანთან
ინტერვიუ
ინტერვიუ დევიდ სალვოსთან: ჩვენ ხელიდან გავუშვით შესაძლებლობა, რომ გვეპასუხა საქართველოში რუსეთის სამხედრო აგრესიისთვის
14:18 05.03.2019
როგორ ახდენს გავლენას კრემლის მიერ დაფინანსებული და მართული მედია 40-მდე სხვადასხვა ქვეყნის შიდა